10 let české e-commerce 2002-2012 – infografika
15% meziroční růst obratu internetového obchodování proti stagnaci maloobchodních tržeb za poslední rok je třešničkou na dortu české e-commerce. Přes 3,5 milionu pravidelně nakupujících, celkové tržby zrealizované na internetu zhruba 43 mld. Kč (rok 2012) podporují masivní nárůst tohoto segmentu. Jaká byla ale jeho historie?
Od vyskakujících a blikajících pop-up oken, po responzivní design a zapojení mobilních telefonů a tabletů. Od prvního e-shopu Vltava.cz, který seznámil českou veřejnost s možností nakupování na internetu, po 35 000 tisíc e-shopů, dominantní postavení cenových vyhledávačů, trvalá obliba osobního odběru a rozvoj výdejních míst. Ale také klesající průměrná objednávka, boj o opakovaný nákup a využívání sofistikovaných systémů typu Adform či Silverpop. Přibližování klasického kamenného obchodování a e-commerce v multikanálový prodej a prodej potravin online.
Česká e-commerce, jako jedna z nejprogresivnějších v Evropě, zažívá prudký vývoj. Jaká je její budoucnost? Prohlédněte si infografiku.
Zdroj: acomware.cz
Download this infographic.