Přispívání na veřejně prospěšné aktivity – infografika

My Češi jsme známí spíše jako lakomci, než jako štědří donátoři. M-journal se v dnešní infografice podíval na to, jak se počty pravidelných či občasných přispěvatelů na dobročinné účely změnily oproti loňskému roku. 

Pravidelně podporuje různé prospěšné projekty asi 10 % lidí, téměř polovina populace přispěje jednorázově jednou za čas. Při výběru způsobu, jak příspěvek cílové organizaci poslat, vede mezi českým národem dárcovská SMS. Tuto formu preferuje přes 70 % přispěvatelů. Vychází to ze studie výzkumné agentury InsightLab. Populárním tématem je podle výsledků i věnování vlastního volného času. Této formě podpory prospěšných projektů je nakloněno více než 60 % lidí.

Mezi lidmi, kteří pravidelně podporují obecně prospěšné projekty, jsou více zastoupeny ženy (12 %), než muži (7 %). Periodický příspěvek posílají častěji vysokoškolsky vzdělaní lidé (17 %), než ti, s nižším vzděláním (bez maturity jen necelá 4 %). Ve srovnání výsledků z roku 2014 již není tak silné zastoupení pravidelných přispěvatelů ve věku 65 let a více (14 % v roce 2014, 7 % v roce 2015). Příležitostně přispívá 26 % lidí a občas 23 %. Imunní ke všem žádostem o příspěvek a podporu zůstává asi 12 % populace, kteří nepřispívají nikdy.

InsightLab-infografika-dobrocinnost-2015-1
zdroj: m-journal.cz

 

Download this infographic.

Embed Our Infographic On Your Site!